Motiverende Gespreksvoering

je de ander niet kan motiveren? Maar wel kan stimuleren om zichzelf te motiveren?

‘Mensen veranderen niet door wat ze anderen horen zeggen, maar door wat ze zichzelf horen zeggen in reactie op anderen’ – Pascal Blaise –

Herken je dit…

  • dat je heel hard je best doet om de persoon die tegenover je zit te motiveren, je zet al je kennis en kunde in, maar er komt weinig beweging?
  • dat jouw oplossingen en adviezen niet worden opgevolgd?
  • dat de men ‘ja’ zegt maar vervolgens ‘nee’ doet?

Frustrerend he! Dit kan gelukkig anders.

Stel je eens voor dat we dit proces omdraaien. Dat niet jij heel hard aan het werk bent, maar dat de persoon tegenover je aan het denken wordt gezet? En zelf de redenen gaat benoemen waarom veranderen voor hem/haar zo belangrijk is? En zich ook echt committeert aan de genomen besluiten. Klinkt goed he!

Het goede nieuws is: dat dit ook echt kan op een heel integere en respectvolle manier met de communicatiestijl die bekend is geworden als Motiverende gespreksvoering.

In deze training leer je hoe je mensen effectief kunt motiveren en ook wat je beter niet kunt doen. Het blijkt namelijk dat de dingen die veel professionals doen als ze iemand willen motiveren, averechts werken op de motivatie.

Dus ben jij gemotiveerd om je werkstijl te veranderen? En wil jij minder doen en meer bereiken met jouw klanten? Geef je dan nu op voor deze training.

Voor wie is deze training? voor Mensenwerkers

Wat is een Mensenwerker

Een mensenwerker is een professional die zichzelf als instrument inzet om de ander te bewegen tot verandering. Bijvoorbeeld op het gebied van arbeid, organisatie, mens, verzuim, re-integratie, leefstijl, meer bewegen, meer verantwoordelijkheid nemen. Een echte dienstverlener die gedreven wordt om de ander te helpen. Dit doet de mensenwerker door te stimuleren, communiceren en inspireren.

Mensenwerkers zijn o.a. managers, leidinggevenden, coaches, therapeuten, verzuimexperts, therapeuten, arbeidsdeskundigen, loopbaancoaches, cultureel werkers, hrm, re-integratiespecialisten, fysiotherapeuten, tandartsen, masseurs, masseurs, consulenten, onderwijzers, docenten, trainers, managers, hrm specialisten, muziekleraren, artsen, verpleegkundigen, …………etc……

Duur van de training

3 hele dagen met volop mogelijkheid tot inbreng van de eigen casuïstiek.

Onderwerpen die aanbod komen zijn:

  • Casuïstiek uit de praktijk
  • Voor- en nadelen matrix
  • Herkennen van fases in verandering
  • Reflecteren
  • Ambivalentie: aan de ene kant wil ik wel, aan de andere kant niet…
  • De reparatiereflex: hoe je je expertstatus thuis laat in de gesprekken!
  • Mindset
  • Verzuim agenda mapping
  • Omgaan met weerstand
  • Cirkel van Invloed

Wat je ga je leren in de training:

  • Hoe gedragsverandering werkt
  • Hoe jij de motivatie van jouw klanten vergroot
  • Hoe jij de ‘eigen wijsheid’ van jouw klant kan ontlokken
  • Wat de grootste ‘valkuil’ is voor professionals
  • Hoe jij weerstand kan wegsmelten
  • Hoe jij jouw stijl verandert waardoor je meer effect behaalt
  • Wat jouw klant echt raakt en motiveert om te gaan bewegen/veranderen
  • Hoe je de klant zelf laat werken aan zijn doelen (gezondheid, re-integratie, belastbaarheid, loopbaan etc…)
  • Hoe jij meer resultaten boekt in minder tijd

Investering per deelnemer € 1050,-

Organisatie:

Aantal deelnemers:

Voorkeur data:

Voorkeur in company of op locatie:

Adres:

Mail:

Contactpersoon:

Aanvraag Motiverende Gespreksvoering:

captcha